خلاقیت در طراحی سایت

خلاقیت در طراحی سایت

خلاقیت در طراحی سایت موضوعی است که در این مقاله قرار است درمورد آن بحث کنیم. طبق مطالعات انجام شده طراحی وب تقریباً 94 درصد از اولین برداشت بازدیدکنندگان از کسب و کار شما را بر عهده دارد و خلاقیت در طراحی سایت می‌تواند به شما در افزایش فروش کمک کند.

اما دقیقاً منظور ما از طراحی خلاقانه وبسایت چیست؟ این ترکیبی است بین تجربه کاربری (UX) و ظاهر بصری (UI). که آنها با هم دستور العمل کاملی را برای اطمینان از تجربه کاربری مطلوب ارائه می‌دهند.

هر ساله عادات و ترندهای طراحی برای مصرف‌کننده به سرعت در حال پیشرفت بوده و تکامل می‌یابند. طراحان وبسایت ما یعنی شایتک به طور مرتب شاهد ظهور ترندهای جدید UI/UX با هدف بهبود تجربه کاربر هستند. برای مشاغل مختلف، این واقعیت حاکی از یک ضرورت الزامی است که این خلاقیت‌ها را پذیرفته و هوشمندانه آنها را در استراتژی‌های دیجیتال خود قرار دهند.

اتخاذ خلاقیت در طراحی وبسایت جدید به شما اجازه می‌دهد تا مزیت رقابتی خود را حفظ کنید، تعامل با مشتری را تقویت کنید و تعاملات بهتری را برای مشتریان ایجاد کنند که تعداد تراکنش‌های شما هم فراتر رود!

همچنین پیشنهاد میشود تا مقاله تفاوت سایت وردپرس با کدنویسی اختصاصی مطالعه کنید تا درک بهتری از تفاوت آنها پیدا کنید که میتواند به شما کمک بسیاری کند.

با ایجاد خلاقیت در سایت و رفتن به سمت ترندهای طراحی برای سال 2024/2025، ایجاد خلاقانه ترین سایت ها را برای خود تضمین می‌کنید.

توجه به ریسپانسیو بودن سایت

توجه به ریسپانسیو بودن سایت 
خلاقیت در طراحی سایت

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که یک وب‌سایت را در گوشی هوشمند خود باز کرده و مجبور شوید برای دیدن تمام محتوا، زوم و حرکت افقی را انجام دهید؟ تجربه خوشایندی نیست، درست است؟ این مشکل از این واقعیت ناشی می‌شود که سایت به صورت ریسپانسیو طراحی نشده است.

زمانی که می‌دانیم 60 درصد ترافیک اینترنت از طریق موبایل وارد سایت می‌شود، اگر سایت واکنشگرا نداشته باشید وضعیتی بسیار آزاردهنده است، این به طور قطع یکی از ترندهای طراحی سایت در سال‌های آینده است.

به همین دلیل چند سالی است که ما به مشتریان خود توصیه می‌کنیم که از طراحی سایت در موبایل شروع کنند تا یک سایت 100% بهینه شده برای موبایل داشته باشند. از این نظر است طراحان سایت شایتک مدل‌های دسکتاپ و موبایل را برای شما جداگانه طراحی می‌کنند که ویژگی‌های خاصی را در یک سفر روان کاربر مشاهده کنید. برای مثال با محدود کردن اسکرول دکمه‌ها در عرض طراحی سایت شما کاملا یکپارچه شده و کلیک کردن را برای مشتری آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر این داشتن یک سایت واکنش گرا به یک ضرورت تبدیل شده است. در واقع چندین ماه است که گوگل تمام ایندکس‌های خود را ابتدا از نسخه موبایل شروع می‌کند که الگوریتمی برای این موضوع هم طراحی کرده است.

یعنی نسخه موبایل سایت شما را نسخه اصلی می‌داند. بنابراین اگر می‌خواهید شانس خود را برای ظاهر شدن در بالای نتایج جستجو در گوگل افزایش دهید، باید در سایت خلاقانه خود به ریسپانسیو بودن سایت‌تان توجه ویژه‌ای کنید.

خلاقیت در طراحی سایت با رنگ‌های روشن

خلاقیت در طراحی سایت با رنگ‌های روشن
خلاقیت در طراحی سایت

آیا می‌خواهید متمایز و تأثیر گذار باشید؟ از رنگ‌های روشن برای وب سایت خود استفاده کنید! این باعث می‌شود که کسب و کار شما راحت‌تر شناسایی شده و قابل درک باشد. در واقع وقتی کاربران شما رنگ‌های شما را در زندگی روزمره خود می‌بینند، به طور طبیعی آنها را با هویت برند شما مرتبط می‌کنند.

وب‌سایت خود را با این رنگ‌ها زنده کنید، اما مراقب باشید که در دسته افراطی‌ها «بیش از حد» قرار نگیرید. از رنگ‌های روشن کم استفاده کنید، زیرا بیش از حد آنها می‌تواند تجربه کاربر را ناخوشایند کند. روشنایی و تابش شدید آنها در واقع می‌تواند دید را مختل کرده و خواندن متون سایت شما را دشوار کند.

رنگ‌های خود را با در نظر گرفتن معانی آنها انتخاب کنید. به عنوان مثال، قرمز یک رنگ محرک و قدرتمند است که اغلب برای علامت خطر یا توقف اضطراری استفاده می‌شود. در طراحی وب، قرمز اغلب برای برجسته کردن اطلاعات مهم مانند تخفیف کوتاه‌مدت، برای ایجاد احساس فوریت در بین خریدار بالقوه و… استفاده می‌شود.

اما نگران رنگ‌های خود نباشید، ما در شایتک راه حل خوبی را برای شما داریم! شما به سادگی می‌توانید رنگ‌های استراتژیک را انتخاب کنید تا توجه را به عناصر سایت‌تان جلب کنید. این می‌تواند شامل لینک‌ها یا دکمه‌های خاصی برای تماس برای اقدام شما (CTA) باشد. با این حال به خاطر داشته باشید که این رنگ‌ها باید با دقت انتخاب شوند تا با هویت برند شما سازگاری داشته باشند.

سبک مینیمالیستی را بپذیرید

آیا عبارت “کمتر بیشتر است” را شنیده‌اید؟ برای خلاقیت در طراحی سایت سال 2024 کاملاً قابل اجرا است. کاربران اینترنت تجربه‌ای روان و بدون دردسر را ترجیح می‌دهند. آنها نمی‌خواهند زمان را تلف کنند و به دنبال اطلاعاتی هستند که به سرعت و به راحتی در دسترس باشد.

سبک مینیمالیستی به جلوگیری از اضافه کاری در عناصر بصری کمک می‌کند. ادغام چند عنصر گرافیکی، مانند آیکون‌های مختلف درک کاربر را تسهیل می‌کند و اجازه می‌دهد تا اطلاعات مهم مانند عناصر اطمینان بخش بیشتر مطرح شوند. اطلاعات بصری محدود همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا بیش از حد درگیر نشوند؛ آنها می‌توانند روی اهداف اصلی خود تمرکز کنند.

انتخاب یک سایت مینیمالیستی همچنین زمان بارگذاری سایت را بهینه می‌کند و این برای کسب و کار شما مهم است، مطالعات نشان داده است که سرعت لود شدن سایت اگر بیش از 3 ثانیه باشد، نرخ پرش به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد و البته این خود روی سئو سایت شما تاثیر منفی می‌گذارد.

استفاده از تایپوگرافی‌ها

استفاده از تایپوگرافی‌ها
خلاقیت در طراحی سایت

تایپوگرافی‌ها راهی عالی برای افزودن ظاهری هنری و خلاقانه به وب سایت شما و تاکید بر عناصر کلیدی هستند. آنها پویایی و اصالت را به سایت شما اضافه می‌کنند و حتی گاهی اوقات تا آنجا پیش می‌روند که احساس سرگرمی ‌ایجاد می‌کنند. آنها به ساختار محتوای شما کمک می‌کنند و خوانایی را تسهیل می‌کنند.

برای مثال، استفاده از سبک‌های مختلف برای سرتیتر‌ها (هدینگ‌ها) و متن اصلی، کاربران را راهنمایی می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به سرعت موضوعات مختلف تحت پوشش را درک کنند. استفاده از تایپوگرافی تنها برای زیبایی شناسی نیست، بلکه کاملاً با طراحی واکنش گرا یک وب سایت سازگار است.

قدرت داستان سرایی را به سایت خود اضافه کنید

در بازاریابی داستان سرایی جایگاه ویژه‌ای دارد. در واقع گفتن داستان با انسانی کردن برند، محصول یا خدمات و در عین حال مطرح کردن ارزش‌های شما به شما این امکان را می‌دهد که مصرف کننده را درگیر کنید که عضویت و در نتیجه کسب و کار را متحول کند.

داستان سرایی خوب به شما این امکان را می‌دهد که کاربران اینترنت خود را به روشی معتبرتر و زنده‌تر به دنیای برند خود دعوت کنید و حتی پیچیده ترین اطلاعات را به راحتی قابل درک می‌کند.

استفاده از ویدیوها در صفحه اصلی

استفاده از ویدیوها در صفحه اصلی
خلاقیت در طراحی سایت

آیا می‌دانستید که ویدئو فرمت ترجیحی کاربران اینترنت است؟ با گنجاندن یک ویدیو در صفحه اصلی خود، تفاوت ایجاد خواهید کرد! این بلافاصله چشم کاربران اینترنت شما را جلب می‌کند که تشویق می‌شوند روی آن درنگ کرده و آن را مشاهده کنند.

گزینه‌های زیادی برای انتخاب نوع ویدیو وجود دارد. شما می‌توانید انتخاب کنید که کسب و کار، محصول، خدمات خود را به نمایش بگذارید یا حتی نظرات مشتریان راضی را به اشتراک بگذارید. استفاده از ویدئو به ویژه مشارکت افرادی را که مشکل خواندن دارند تشویق می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد به راحتی به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.

با این حال مراقب باشید! ویدیوها به خصوص اگر کیفیت بالایی داشته باشند، می‌توانند فایل‌های حجیمی باشند و در نتیجه سرعت بارگذاری سایت شما را کاهش دهند. بنابراین توصیه می‌شود که اندازه ویدیوی خود را با فشرده سازی تا حد امکان بدون افت کیفیت بهینه کنید.

طراحی سایتی با سازگاری محیط زیست

احتمالاً در مورد طراحی زیست محیطی شنیده‌اید. برای دستیابی به این هدف، با محدود کردن عناصر بصری غیر ضروری به یک سایت خوب، و بر پایه مفاهیم سبک مینیمالیستی تکیه می‌کنید. برای مثال دکمه حالت تاریک یک گزینه بسیار خوب برای این نوع طراحی است که خلاقیت در طراحی سایت شما را دو چندان می‌کند. حالت تاریک فشار چشم را کاهش داده و عمر باتری را افزایش می‌دهد و تا 40٪ در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود!

استفاده از حالت پارالکس در طراحی سایت

استفاده از حالت پارالکس به چه معناست؟ اگر این اصطلاح می‌تواند در نگاه اول شما را گیج کند، مطمئن باشید تعریف آن بسیار ساده است. استفاده از حالت پارالکس یک تکنیک طراحی وب است که عمق و حرکت را ایجاد می‌کند . این کار با حرکت دادن عناصر پس‌زمینه آهسته‌تر از عناصر بک گراند هنگام حرکت صفحه به دست می‌آید.

به کاربران اینترنت راحتی نزدیکی به برند شما را ارائه می‌دهد و ظاهری اصیل و شگفت انگیز به وب سایت شما می‌بخشد. همچنین حرفه‌ای بودن و خلاقیت سایت شما را افزایش می‌دهد.

با این حال مانند استفاده از رنگ‌های روشن، نباید از آنها بیش از حد استفاده کرد. استفاده بیش از حد می‌تواند به تجربه کاربر آسیب برساند زیرا باعث سنگینی وب سایت شما می‌شود و به دلیل عکس‌های بزرگ زمان بارگذاری طولانی‌تر می‌شود.

 کلام آخر درباره خلاقیت در طراحی سایت

بنابراین رنگ‌های روشن، سبک مینیمالیستی، تایپوگرافی، استفاده از پارالکس، داستان سرایی یا ویدیو در صفحه اصلی شما می‌تواند خلاقیت در طراحی سایت شما را چندین برابر بیشتر کرده و با این کارها به راحتی با کاربران ارتباط بهتری برقرار کنید.

همچنین این نکته را ئر نظر بگیرید که هنگام سفارش طراحی سایت از هر شرکتی حتما به این نکات دقت کنید. البته که شایتک همه ی این نکات را برای شما مشتری عزیز رعایت میکند.

  انتخاب یکی از موارد بیان شده نباید تصادفی باشد، بلکه باید با هویت برند شما و ترجیحات کاربران شما همسو باشد. قبل از ورود به یک تغییر بزرگ در خلاقانه شدن سایت‌تان، شناسایی کنید که چگونه این ایده‌های طراحی جدید تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد، سپس آنها را آزمایش کنید و بازخورد هر یک را از کاربران‌تان بگیرید.

همچنین اگر سوالی درباره خلاقیت در طراحی سایت دارید میتوانید از قسمت تماس با ما، سوالات خود را از کارشناسان شایتک بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب این صفحه